2011 m. liepos 8 d., penktadienis

Eksperimentas naktiniame klube

Daug kalbama apie tai, kad kvapas daro didelę įtaką žmonių elgesiui. Mokslininkai tvirtina, kad tai vienas stipriausių kvapų, o rinkodaros specialistai kvapus jau pritaiko viliodami pirkėjus į restoranus, greito maisto užkandines ar prabangias parduotuves. Sklinda gandai, kad naujuose automobiliuose specialiai talpinamos “naujo automobilio” kvapą sustiprinančios kempenėlės. Visų šių kvapų poveikį specialistai jau pamatavo skaičiais. Jei tai daroma, tai apsimoka. Tiesa, anksčiau neteko girdėti apie tai, kaip realioj situacijoj kvepalai veikia žmonių santykius.

Viename Jungtinių Amerikos Valstijų universitete studijuojantis studentas rengė kursinį darbą apie kvapų poveikį žmonių santykiams. Jis tą darbą atliko nuoširdžiai ir pasidalino savo tyrimo detalėmis internete.

Eksperimentas prasidėjo nuo to, kad jis paskambino trims simpatiškiausioms universiteto merginoms ir paprašė sudalyvauti moksliniam tyrime. Taip pat eksperimente dalyvavo dar du vaikinai, kurie vėliau jas turėjo stebėti.

Veiksmas prasidėjo tyrima ruošiančio vaikino namuose. Trys merginos turėjo būti pasiruošusios eiti į naktinį klubą (jis buvo pasirinktas kitoje miesto dalyje norint sumažinti pažįstamų žmonių sutikimo galimybę), o jaunasis mokslininkas buvo pasiruošęs du kvepalų buteliukus. Vienas jų buvo pigus kvepalų falsifikatas, o kiti originalūs Versace kvepalai. Kvepalus jis parinko visiškai atsitiktinai nederindamas to su eksperimente sutikusiomis dalyvauti merginomis.

Pirmai merginai teko pasipurkšti firminiais kvepalais, antrajai pigia žinomų kvepalų kopija, o trečioji turėjo eiti žengti į klubą be jokių kvepalų. Visą vakarą jos turėjo sėdėti parinktose klubo vietose ir bendrauti tik su tais žmonėmis, kurie patys priena. Visoms trims merginoms buvo parinktos vietos, pro kurias praeina didžioji dalis klube esančių žmonių. Visą vakarą jas stebėjo pats ekspereminento organizatorius ir jo pagalbininkai.

Rezultatai buvo įdomūs. Mergina pasikvėpinusi orginaliais kvepalais pritraukė daugiausia dėmesio per 4 valandas ją užkalbino 11 vaikinų, 2 kartus jai nupirko gėrimą. Antroji, neorginaliais kvepalais pasikvėpinusi mergina susilaukė kiek mažiau dėmesio. Prie jos priėjo 7 vaikinai. Tiesa, ji buvo netoli baro ir ją užkalbino barmenas, kuris nemokamai pavaišino vienu gėrimu. Trečioji mergina, kuri iš viso nesikvėpino gavo tiek pat dėmesio, kiek ir antroji, bei vieną gėrimą iš gerbėjo.

Taip pat eksperimento organizatoriai stebėjo, kiek vidutiniškai laiko trunka pokalbis su priešingos lyties atstovu. Paaiškėjo, kad originaliais kvepalais pasikvėpunusi mergina pokalbį išlaikydavo beveik 1,5 karto ilgiau nei likusios dvi.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą