2011 m. lapkričio 11 d., penktadienis

Moderniųjų laikų kvepalų industrijos istorija

19 amžiuje kvepalų industrija patyrė netikėtus pokyčius. Vystantis moderniajai chemijai vyko ir kvapų evoliucija tebevykstanti ir dabar. Prasidėjusi prancūzų revoliucija nepakeitė žmonių įsitikinimo ir potraukio kvepalams, kaip tai įvyko krikščionybės atsiradimo laiku. Kurioziška tai, kad vienas iš kvapų netgi buvo pavadintas „Giljotinos“ vardu.
Napoleono valdymo laikotarpiu kvepalų naudojimas netgi išaugo. Pats imperatorius ir jo dvariškiai naudojo neįtikėtinus „magiškojo skysčio“ kiekius. Bonaparto žmona buvo pravardžiuojama muskuso pamišėle. Jos tualeto kambaryje netgi po 70 metų buvo įmanoma užuosti šį kvapą.
Restauracijos laikotarpiu (1815 – 1830) kvepalai ir jų pramonė pritilo. Tuo metu buvo naudojami lengvi kvapai, kurie buvo pigesni. Visgi valdant Napoleonui III vėl buvo pamėgti stipresni aromatai. Kaip galime pastebėti didelę įtaką kvepalų pramonei darė pasauliniai įvykiai ir garsūs asmenys, karaliai, didikai.
Šiuo laikotarpiu verta išskirti Graco miestą. 1724 metais šiame mieste pirmą kartą panaudotas distiliavimo procesas. Šis įvykis keliems šimtmečiams nulėmė miesto istoriją. Tarp 1770 ir 1900 metų Graco mieste buvo pagaminta daug garsių kvepalų, kai kurie jų vardai atspindėjo to meto industrijos įvykius: Chiris (1768), L.T. Piver (1774), Lantier (1795), Roure-Bertrand-Dupont (1820), Sozio (1840), Robertet (1850) and Payan-Bertrand (1854). Nepaisant to Paryžiaus miestas taip pat greitai iškilo kaip Graco konkurentas, o vėliau laimėjo konkurencinę kovą ir tapo kvepalų sostine.
Tarp garsių ženklų Paryžiuje buvo įsikūrę: Houbigant, L.T. Piver ir Lubin taip pat Jean Marie Farina atstovai. Vėliau šiame mieste iškilo garsieji Roger ir Halė namai, kurie suvaidino didelį vaidmenį moderniojoje parfumerijoje. Dar vėliau pasirodė nauja kvepalų gamintojų dinastija Guerlain. Du broliai Pierre ir Francois 1928 atidarė pudros ir kvepalų parduotuvę. Šios įstabios asmenybės už au de Cologne imperiale kvapą gavo apdovanojimą iš pačios jos didenybės imperatorinės Eugenijos.
Šiuo laikotarpiu kvepalų pramonei didelė įtaką darė dvarai ir karališkieji rūmai, kurie buvo pagrindiniai parfumerijos vartotojai. Akivaizdu, kad tuometinė parfumerijos rinka tik augo. Kokie didžiuliai skirtumai, juk mums dabar tereikia internete suvesti frazę kvepalai internetu ir po dienos jau gali kvepėti nauju aromatu, neiškėlęs kojos iš savo dvaro.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą